Prosty projekt z palety

Jako że to pierwszy post, musicie wiedzieć że lubię przygarniać różne rzeczy, które dla większości są zwykłymi śmieciami. Ja jednak widzę w nich potencjał, którego nie znajduję w lśniących nówkach. Czasem chodzi o odrobinę charakteru, ciekawą historię, unikalność i niepowtarzalność, ciekawy projekt. itd.

W ten właśnie sposób wpadła mi w ręce paleta, taka na której wozi się kostkę brukową. Tworząca z desek jedną płaszczyznę o wymiarach 100x70 cm. Jako podłoże była ciekawa już sama w sobie, porowata, pełna sęków, gwoździ i łączeń. Tego typu podłoże nie lubi detalu, małe rzeczy po prostu znikają i są niewyraźne. Ciekawe tło podkreśla za to proste kompozycje. Dlatego do stworzenia napisu wybrałem ciężką blokową literę, font nazywa sie BEBAS i jest darmowy, możecie go znaleźć w internecie. Problemem jest zawsze precyzyjne przeniesienie liter na tak nierówną powierzchnię. Trzeba opracować jakąś metodę pracy a potem, po prostu wymaga to precyzji i czasu. Do takich zadań polecam niebieską taśmę, materiał z którego jest wykonana jest bardziej elastyczny a klej mocniejszy. Całość zajęła mi jakieś dwa dni, wliczając w to czas potrzebny na wyschnięcie farby. Nie obyło się bez kilku problemów, czarna farba w sprayu czyli montana hardcore kryła trochę za mocno. Brzmi to dziwnie ale faktycznie jej wysoka jakość była utrudnieniem. Natryskiwana z puszki osiadała na powierzchni drewna i pokrywała ją dokładnie. Czerń zjadła dużą część detalu i faktury zniszczonych desek, którą chciałem pokazać.

Nagrywanie filmu z procesu pracy to rzecz o wiele trudniejsza niż myślałem. Nie wystarczy pokazać procesu od a do z bo to będzie totalna nuda. Musiałem zrezygnować z wielu ciekawych ujęć żeby utrzymać dynamikę filmu. Ciężko budować akcję i opowiadać historie kiedy wszystkie sceny są podobne, krótkie i pozbawione dialogu.  Ale nic straconego, wnioski zostały wyciągnięte, wiedza przyswojona. Pierwszy blogowy projekt uważam za udany, tak jak i koniec lata w Gdańsku.


Miłego oglądania



czego się nauczyłem:

- drewno z palet to wymagający materiał, łatwo stracić jego walory pod farbą
- dobranie odpowiedniej gęstości i krycia farby wymaga wyczucia

O.J

Oskar Jamrozek

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Instagram